De grootste online merkvergelijker op duurzaamheid in Europa ben ik meer dan tien jaar geleden gestart. De tijd met Sonja was onze beste periode. Als stichting zonder groot budget werken we veel met vrijwilligers en dat is soms best chaotisch. Zij bracht heel snel veel professionaliteit en rust in onze organisatie, een verademing!


Planning content kalender

Sonja was bijzonder effectief en doelgericht. In korte tijd creëerde ze structuur en duidelijkheid. Het werd stap voor stap beter. We onderzoeken veel sectoren, van supermarkten tot bieren en modemerken. Er kwam steeds meer bij. Ze stelde een jaarplan op met een content kalender: wanneer komt welke rapportage uit, ze plande daar dan de publiciteitscampagne omheen. In korte tijd zette ze een beleid neer, waar we hele goede resultaten mee boekten.

Samenwerken met grote merken

Bij de ranking van een sector rolt er een lijstje uit van merknamen en hun duurzame performance. Nieuw was om de merken die duidelijke verbeteringen lieten zien, flink in het zonnetje te zetten en samen op te trekken in de PR campagne. Dat was heel effectief, en dat deed Sonja heel soepel. Ze kon makkelijk op het niveau communiceren met merken als Grolsch, H&M en Albert Heijn.

Media aandacht ondanks pittige inhoud

Duurzaamheid gaat over klimaat, milieu en mensenrechten. Best een pittige inhoud. Ze beet zich er goed in vast en wist met krachtige koppen en een strak persbericht of blog een flink bereik te halen. Grote titels namen ons nieuws over, van landelijke dagbladen als het AD of de Telegraaf tot online op Nu.nl en natuurlijk ook de duurzame titels waar onze natuurlijke doelgroep zit.

Miljoenenbereik door free publicity

Bijzonder vond ik dat ze eerder vooral bij grote bedrijven met diepe zakken had gewerkt, maar dat was er bij Rank a Brand niet bij. Sonja ging gewoon aan de slag met haar structurele aanpak en maakte pakkende content van onze onderzoeksresultaten. Ze was zeer productief en effectief, in korte tijd. Indrukwekkend dat ze op die manier zonder budget miljoenen mensen bereikte en uiteindelijk voor vele tonnen aan free publicity voor ons genereerde.

Niels Oskam
Oprichter & Voorzitter, Rank-a-Brand

 

Ook jouw meerwaarde vertalen in goede content?

Voor nieuwe content, redactie of je complete verhaal ben je bij SonSense Storytelling aan het juiste adres.

Laat mij jouw verhaal vertellen!

Gratis intake

Bel of mail me via mijn contactgegevens of vul hier je gegevens in. 
Dan maken we snel een belafspraak voor jouw verhaal!

Bel mij

14 + 4 =

Sonja Remkes

06 - 241 55 629

info@sonsense.nl

Share This