Best spannend dit! Een stap naar meer focus op contentmarketing door storytelling. Met de lancering van mijn nieuwe website SonSense.nl help ik inspirerende mensen en organisaties hun meerwaarde te laten zien. In dit blog een nadere introductie.

SonSense, waar komt dat vandaan?

Son staat voor mij natuurlijk, en Sense drukt de combinatie uit van verstand en gevoel. Want in het Engels dekt ‘sense’ die beide begrippen af. En als verstand en gevoel samenwerken, een eenheid vormen – juist in je eigen verhaal – sta je beresterk.  SonSense Storytelling maakt de inhoud van jouw verhaal toegankelijk, met de juiste tone of voice.

De focus ligt met SonSense nog meer op wat ik wil doen. Na eerst 10 jaar in loondienst verschillende marketing functies vervuld te hebben, zette ik de stap naar meer autonomie. Mijn uitstekende vaste baan  werd ingeruild, ik ging freelancen in marketing & communicatie. Dat gaf me de vrijheid om mooie projecten op te pakken en in de wintermaanden verre lange reizen te maken.

Zo bleef ik fris voor elke nieuwe opdracht, liet me inspireren en kon met een opgeladen batterij die energie ook weer teruggeven. In die 13 jaar die volgden als freelancer heb ik prachtige reizen kunnen maken en mooie klussen gedaan. Ook in verre oorden. Nu zet ik opnieuw een stap om me nog meer te richten op datgene waar ik goed in ben en plezier in heb.

Contentmarketing door storytelling

SonSense gaat nog steeds over marketing: vraag en aanbod bij elkaar brengen. Dat blijft de basis, maar wel met een scherpe focus. Klanten vinden en binden die ook echt passen bij wat jouw club te bieden heeft.

Met eerlijke verhalen over waar je voor staat en voor wie je het doet. Uit het hart verteld, want anders klopt het niet. En dan gaat het ook niet werken. Door eerst structuur aan te brengen, je meerwaarde afpellen naar de kern, leggen we een stevige marketing basis. Op zoek naar de drive, de inspiratie, de oorsprong. Want als je dat boven water krijgt, heb je de natuurlijke rode draad voor je communicatie te pakken. Dat intrigeert.

Focus in communicatie

Elke organisatie kent de afleiding van de waan van de dag. Dingen die gewoon moeten gebeuren. Hoe hou je dan die focus? Hopelijk hebben jullie de juiste mensen in huis. Of kun je ze anders inhuren. Maar zorg je ook voor een duidelijke communicatielijn? Draag je effectief uit waar je bedrijf voor staat, waar jullie echt goed in zijn en breng je dat ook goed over de bühne in je communicatie? Want als het alle kanten uit gaat, voelt niemand zich echt aangesproken en dat wil je niet.

Doe waar je goed in bent

Hoe belangrijk is dat eigenlijk? Ik denk dat je alleen op die manier onderscheidend kunt zijn en je focus houdt. Je kent misschien wel de Eisenhouwer matrix over hoe je het beste uit jezelf kunt halen. Zo niet, dan hierbij een vereenvoudigde opfrisser. Stel de vraag: MOET- IK –DIT- NU- DOEN?

  • MOET: Is het noodzakelijk?
  • IK:          Ben ik de beste persoon om dit te doen?
  • DIT:       Is dit echt belangrijk? Kan het op een andere manier?
  • NU:        Is het urgent of kan het wachten
  • DOEN:  Is het überhaupt wel uit te voeren?

Als het niet je core business is om goede content te maken voor waar jij in uitblinkt, kan het slim zijn om dit uit te besteden. Dan help ik je graag!

Vind en bind je ideale klanten

Is er op dat vlak bij jouw organisatie wel wat te verbeteren of ontbreekt dit zelfs helemaal? Is er in je team geen capaciteit voor de invulling van de ‘IK’ in MOET-IK-DIT-NU-DOEN? Dan is er nu een goede oplossing voor dat probleem: SonSense Storytelling vertelt jouw verhaal. Verbind jouw bedrijf met klanten die ook echt passen. Content vanuit een stevig marketing fundament naar aansprekende verhalen. Zo wil ik inspirerende mensen en organisaties helpen om hun meerwaarde te laten zien. Want ik geloof dat storytelling de meest authentieke en effectieve manier is.

Meer weten? Bekijk mijn verhaal op mijn nieuwe website: www.sonsense.nl

Gratis intake

Voor nieuwe content, redactie of je complete verhaal ben je hier aan het juiste adres.
Mag ik jouw verhaal vertellen?

Share This