Nu ik de stoute schoenen heb aangetrokken om mezelf als storytelling expert in de etalage te zetten, ben ik ook op zoek gegaan naar mijn eigen klantwaarde. Een rondje ex-opdrachtgevers geeft tenslotte een mooi beeld van wat klanten aan me hebben. Test the rest: waarom zouden ze voor mij zouden moeten kiezen, waar kunnen ze bij mij altijd op rekenen? Wat is mijn meerwaarde eigenlijk?

Best spannend, sommigen had ik al tijden niet meer gesproken of contact mee gehad. Netwerk onderhoud is niet echt mijn sterkste punt, maar gelukkig kreeg ik alle medewerking en waardevolle feedback.

Op zoek naar m’n DNA

Eigenlijk dus een rondje zoals ik dat ook voor mijn klanten propageer: wat maakt jouw bedrijf onderscheidend, waar sta je voor, wat kun je je klanten altijd beloven omdat het in je DNA zit? Nu doe ik dat onderzoek over mezelf, en dat was voor mij zowel een bevestiging als een eye-opener. Mooi eigenlijk dat ik nu zelf ondervind: de aanpak die ik voor anderen kies, werkt ook heel verhelderend voor mezelf!

Spiegel

Waar je zelf heel goed in bent, gaat je meestal vrij gemakkelijk af. Het is gewoon een natuurlijk onderdeel van jou. Zo sterk, dat je niet altijd bewust bent dat die kwaliteit voor anderen echt heel waardevol is. Waar ik achter kwam na mijn interview ronde? Dat mijn aanpak zoveel houvast en structuur geeft en er altijd goed over is nagedacht. Dat ik nooit iets zomaar doe of maak, eerst een stevige marketing basis leg, de kern boven water krijg en daar strategisch op doorbouw. En dat die aanpak verrassend effectief is.

En ja, dat ik leuk kan schrijven, dat ook.

Kies je niche

Met de keuze voor storytelling zou je kunnen denken dat ik de concurrentie aanga met échte verhalenvertellers, zoals journalisten of romanschrijvers. Dan zou ik wel een beetje op achterstand staan. Maar mijn klanten gaven aan dat mijn kracht juist in de voorbereiding ligt, wat weer zorgt voor precies de juiste inhoud – content dus. Ik begin altijd met zoeken naar een fundament, de rode draad waar ik het verhaal omheen weef.

Eerlijk gezegd zou ik niet anders kunnen werken. Maar die combinatie van marketing expertise en communicatie vaardigheden maakt mij zo waardevol voor mijn opdrachtgevers. Uiteindelijk raak ik content-wise precies de juiste snaar, zowel met de inhoud als het gevoel dat ik erin meegeef. Dat is dus mijn niche, mijn sweet spot, mijn ‘SonSense‘.

Mijn ideale klanten

Het liefst werk ik voor organisaties met een inspirerende missie. Dat kan om van alles gaan, als het met passie en gedrevenheid gepaard gaat. En het de wereld van jouw doelgroep een beetje beter maakt. Juist als jouw aanbod zich niet eenvoudig laat vertalen tot een aansprekend verhaal, dan is SonSense Storytelling jouw ideale partner. 

Wil jij jouw meerwaarde op een effectieve en authentieke manier over de bühne brengen? Dan help ik je graag om jouw ideale klanten te vinden en binden.


Laat mij jouw verhaal vertellen!

Gratis intake

Bel of mail me via mijn contactgegevens of vul hier je gegevens in. 
Dan maken we snel een belafspraak voor jouw verhaal!

Bel mij

4 + 13 =

Sonja Remkes

06 - 241 55 629

info@sonsense.nl

Share This